يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۲ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
اختصاصی دیباچه | افشاگری جدید درباره حسن یزدانی که این روزها حسابی تحت فشار است

دیباچه- هیلدا حسینی خواه: بیم و امید، انگیزه و بی انگیزگی. زشت و زیبا، رنج و سرخوشی. همه این کلمات در کنار هم توصیفی از حال و روز کنونی حسن یزدانی است، کشتی گیری اسطوره‌ای و پرافتخار که به گواه بدبینان و منتقدان سرسخت قرار نیست به المپیک برسد. اگر هم برسد قرار نیست مدال بگیرد. اگر هم بگیرد قرار نیست طلا و یا حتی نقره باشد. حسن یزدانی سخت‌ترین و و البته خاص‌ترین روز‌های زندگی خود را پشت سر می‌گذارد. حداقل تا چهار ماه دیگر هم به دلیل عمل جراحی اخیرش نمی‌تواند کشتی بگیرد و تمرین کند. حتی بعد از پشت سر گذاشتن این دوره سخت و سنگین بعید به نظر می‌رسد که به سرعت بتواند به آمادگی برسد. یعنی او المپیک را از دست داد؟ اکنون که به حرف‌های بدبینان و منتقدان فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم که پربیراه نیست می‌گویند او ممکن است المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست بدهد؛ و این موضوع چقدر سنگین و تلخ خواهد بود.

هزینه عروسی نه، ورزش ایران به مدال او نیاز داشت! | تکذیب صریح صحبتهای هادی عامل!

مصدومیت که سنگین‌تر شد

«بالاخره او قهرمان ایران و جهان است. این همه مدال دارد، برای خودش پهلوانی است. بد نیست برای گرفتن مراسم ازدواج به همسرش و خانواده همسرش بگوید ندارم؟». این حرف‌ها را از اکثر اهالی کشتی شنیدیم. بعد از اینکه هادی عامل افشاگری کرد که حسن یزدانی برای تامین هزینه‌های مراسم ازدواجش با وجود مصدومیت راهی بازی‌های آسیایی شده، حرف و حدیث‌ها به اوج رسید. چرا یک قهرمان ملی نباید آنقدری تامین باشد که برای برگزاری یک مراسم ازدواج با وجود مصدومیت به هانگژو برود تا بلکه با پاداش قهرمانی این رقابت‌ها خیالش بابت هزینه‌های مراسم راحت باشد؟ یزدانی به هر حال رفت و مصدومیتش را سنگین‌تر از قبل کرد. حالا مراسم عروسی اش را گرفت، اما مشکل دیگری پیدا کرد. مشکلی به نام از دست دادن وقت طلایی جهت آماده شدن برای حضور در المپیک. اما حالا که « هادی عامل » افشاگری کرده پای افشاگری‌های دیگری هم در کار است. ماجرا آنطور‌ها هم که ما فکر می‌کردیم نبوده است.

کدام پول؟ کدام نیاز؟

احمد دباغ پیشکسوت و مفسر کشتی ماجرای مربوط به حسن یزدانی را از بیخ و بن تکذیب می‌کند، همان ماجرایی که میگویند با وجود مصدومیت برای کسب مدال و دریافت پاداش آن به بازی‌های آسیایی رفت تا خرج عروسی اش را دربیاورد. او در اینباره به خبرنگار دیباچه گفت: «این حرف‌ها کدام است؟ حسن یزدانی آنقدر دارد که برای خرج عروسی اش نیازی به این مدال و آن مدال و این مسابقه و آن مسابقه نداشته باشد. اصلا عروسی خودش که هیچ، بدون کسب هیچ مدالی می‌تواند عروسی ۲۰ نفر دیگر را هم بگیرد. این حرف‌ها واقعا چیست که درباره او مطرح می‎شود؟».

هزینه عروسی نه، ورزش ایران به مدال او نیاز داشت! | تکذیب صریح صحبتهای هادی عامل!

نیاز به مدال حسن

از احمد دباغ می‌پرسیم پس اگر ماجرای تامین هزینه‌های مراسم عروسی صحت ندارد پس برای چه حسن یزدانی با وجود مصدومیت به هانگژو رفت؟ او گفت: «کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به هر یک از مدال‌ها نیاز داشتند. حسن یزدانی هم که مدال طلای هانگژو را قبل از اعزام برای گارانتی کرده بود. ورزش ایران نیاز مبرمی به این داشت که مدال‌های طلا را زنده کند، حالا با هر روش و هر شرایطی. حسن یزدانی قهرمانی بزرگ است که جامعه ورزش قدر او را می‌داند. او تک ستاره ورزش ماست و همه انتظار دارند همیشه برای ما افتخارآفرین باشد؛ بنابراین به هانگژو رفت و مدال گرفت. ماجرا اصلا پاداش نبود. او به این دلیل رفت، چون ورزش ایران به مدال طلای او ورزشکاران پرامیدی مثل او به شدت نیاز داشت»

از « عامل » بعید بود!!!

اینبار از دباغ می‌پرسیم پس چرا « هادی عامل » چنین چیزی را درباره حسن یزدانی مطرح کرده است؟ دباغ در پاسخ اذعان داشت: «از « هادی عامل » با آن همه تجربه و پختگی بعید بود که چنین چیز‌هایی را درباره حسن یزدانی بگوید. او خودش بهتر از همه به مسائل واقف است. اصلا « هادی عامل»  خودش عروس دارد و می‌داند که حداقل حسن یزدانی برای گرفتن مراسم عروسی نیازی نیست به چین و ماچین برود تا بلکه با گرفتن یک مدال پاداش خوبی به او بدهند که برود برای همسرش مراسم عروسی بگیرد. این حرف‌ها خوب نیست. یک سناریویی نوشته اند که خودشان می‌دانند چیست. به هرحال شما از من می‎شنوی، این حرف‌ها صحت ندارد.»

۳ فاکتور اساسی

حسن یزدانی این روز‌ها بسیار تحت فشار است. احمد دباغ، این مفسر کشتی، درباره این موضوع هم تصریح کرد: «یکی از عوامل زیر فشار بودن یزدانی این است که « تیلور»  برای او تبدیل به کابوس شده است. سه فاکتور اساسی در باختن‌های مدام او به تیلور نقش دارد که هر چقدر بگوییم نمی‌سوزد و دیر نمی‌شود. فاکتور اول این است که او از لحاظ روحی تحت فشار است، در حالی که اصلا برای مردم آمریکا مهم نیست تیلور می‌بازد یا نه، یک ایران منتظرِ بُردِ حسن یزدانی هستند. دوم اینکه تیلور از نظر بدنی ۱۰۰ است، اما یزدانی به ۱۰ هم نمی‌رسد. سوم اینکه کسانی که هدایت تیم ملی کشتی را در دست دارند چیزی به یزدانی اضافه نکرده اند. راستی، تا به حال متوجه شدید که آنالیزور تیم ملی کیست؟ ما حتی آنالیزور هم نداریم.»

امید به آینده

با این مصدومیت سنگین و سخت کمتر کسی به حسن یزدانی امید دارد. اما نظر دباغ چیز دیگری است. او در پایان گفت: «مگر مصدومیت حسن یزدانی شکستگی و یا حتی دررفتگی استخوان ترقوه است که چنین حرف‌هایی را درباره او مطرح می‎کنند؟ این همه بدبینی از کجا می آید؟ یزدانی فقط پارگی عضله دارد که آن هم درمان و چاره دارد. نمی‌دانم چرا اینقدر راحت و دسته جمعی بر سر یزدانی ریخته‎اند و می‎گویند او به المپیک نمی‎رسد؟ من از همین جا با اطمینان به شما می‎گویم که یزدانی خیلی زود این دوره را پشت سر می‎گذارد و برای المپیک بعدی آماده می‎شود.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳